Monday, February 22, 2010

Alah susu..

Dapat baby baru memang seronok kan.. tapi penah tak kowank bayangkan kalau tetiba anak tu sakit.. mesti tak nak rasa macam tuh kan..

itu lah yang terjadi pada aku. baby fitri masa dia baru lahir nih.. agak dlm 2 minggu jer dalam pantang kat umah yang selebihnya dalam hospital sampai lah habis pantang ngan aku skali la kena duduk kat sana teman kan dia. Wad Pediatrik, kowank pun tau untuk kanak2 dan bayi kan.

al kisahnya si fitri nih tak nak minum susu badan. jadi di suggest kan oleh MAK MERTUA aku suh minum susu tin yang harganya memang terlalu murah.
Fitri nih plak minum, muntah, berak, minum, muntah, berak. tu je yang dia tau. sampaikan kecut muka dia.


 Kesian sangat. asyik nangis jer. asal dia nangis aku pun ikut skali.. sedih tau. dah lah kurus kering. asyik kena cucuk jer sini sana amik darah wat itu ini.. ishh pendek kata memang tak leh nak tengok, tapi nak wat macam mana kita sebagai ibu kena la kuatkan semangat untuk anak kita kan.


Aku sambil cerita nih pun leh meleleh air mata kalau teringat kisah anak aku nih.. tapi aper boleh buat semua tuh dugaan.. aku terima jer dengan redha.



Yang nih masa dia beransur pulih tapi kena puasa sebab ader tiub dimasukkan kemulut untuk cuci perut dan usus dia yang dah terkena kuman.. kowank dapat bayangkan tak macam mana baby sebesar 2 minggu kena puasa.. kita sendiri pun nak menahan lapar dahaga pun payah..



Masa nih dah boleh dilepaskan balik tapi sebelum tuh dia duduk dalam incubator jer.. kesian kalau kowank jadi aku aper agaknya perasaan kowank kan..
aku hari2 nangis tak boleh tengok anak aku nih kena cucuk sini sana.. macam aku plak nak ambil alih tempat dia.. biarlah aku yang sakit tapi jangan la terjadi lagi macam nih...
pada kowank kat luar sana hati2 memilih susu..
dan skang nih alhamdulillah fitri sihat sepanjang masa.

1 comment:

Elyn said...

alah susu badan ke tin??