Tuesday, February 23, 2010

Sakit Perut punya pasal..

korank nak tau.. masa nih aku pregnant 6 bulan.. dalam perjalanan balik dari kedai makan (aper lagi isi perut penuh2 la). menuruni bukit dari carefour nak menghala ke sri rampai kan ader satu bukit agak layan jge la untuk mat2 moto dan kereta nih..

En. ayen aku pun aper lagi lampu tengah hijau, dia pun tarik la pick up.. tengah2 laju nih ader plak sebiji moto yang tak reti bahasa datang dari arah kanan yang menunjukkan lampu dia merah, dah merah tak per lagi dia buat plak u-turn trellar (conner besar makan jalan).

Aper lagi berasap2 la lining brek.. memang mulut tuh masin nih dah berkata, nampak jer moto tu masuk, ini memang tak sempat nak brek nih.. dah tekan habis brek, nak tak nak terpaksa jaga body..

KaaBOOMmmMm berdentum jge akhirnya, putus 2 moto egonya.. nak tau jadi apa kat orang yang bawa tuh.. bergolek2 macam bola.. aku tak susah hati tapi geram yang dia bodo sgt cari nahas tu buat aper.. tak sabar aku nak kluar.. tengok dari cermin sisi bontot moto mengejar kereta..



Perempuan plak yang bawa moto tu.. puas aku sembur buat muka tak bersalah jer.. dia boleh ckp dia nampak kereta tu jauh lagi.. tak kisah la jauh ke dekat yang penting ko lampu merah tka kan main redah jer.. nasib baik bengkak jer kaki tangan dia kalau innalilla saper yang nak menjawap..

Trus tersadai kereta kat bahu jalan.. minyak hitam dah bocor.. aper nak buat lagi..
Jawapan dari soklan aku semua nya di jawap dengan menangis.. tapi ader satu jer dia jawap.. dia kelam kabut buat u-turn trellar sebab nak balik umah nak memerut.. masa kejadian tuh dia tengah memulas nak cari tandas nak memerut dengan segera..

tergelak2 aku tak jadi nak marah..

2 comments:

Elyn Sani said...

ler... sakit perut punya pasal sampai accident!!

nadja said...

hahah tau tak per..