Tuesday, May 11, 2010

Semalam punya hal..

Pepagi lagi aku dah bangun sebab malam tuh dah tak larat.. balik lewat dari Penang.. anak beranak terus terbungkang.. Celik jer mata aku pun start buat keja umah.. memcuci, mengemas, membersih.. banyak lagi kalau nak citer kan..

Dah tuh tengah kusyuk aku buat keja umah.. "mama..mama.. mama.." fitri panggil aku pun malas nak layan.. banyak keja lagi.. sekali dia datang ke dapur.. elok jer macam tepung gomak muka dia.. penuh ngan bedak.. aku pun aper lagi lari ke depan..

Masya Allah penuh satu carpet kat depan umah.. basikal yang tricycle pun penuh dia kasi wangi dengan bedak.. tak ke menambah nambah kerja aku.. tak pasal-pasal kena lepuk dengan aku kan.. nak tak nak kena la bagi pengajaran juga.. esok-esok dia buat lagi..

Kesudahannye aku terpaksa la pakai penyapu lidi nak bersihkan carpet tuh.. habis satu rumah berdebu.. letih aku.. nak kena mengemop lagi skali nak kena lap smua benda yang dah jadi kelabu..

Tu la kisah nyer kalau bedak aku letak merata-rata.. aku pun tak suruh dia main bedak tuh.. banyak lagi benda lain boleh main kan.. tapi dah jadi pun.. saper salah.. aku juga.. hahaha aku pun satu hal aku sememangnya dah tau si fitri nih memang pantang nampak bedak aku p letak atas meja yang senang capai..

Lagi satu.. kucing mana ntah sesat kat blakang umah aku.. anak beranak tumpang tido.. kalau tido jer tak per.. nih buat taik.. adoi mak.. aku buka jer pintu blakang umah aku.. mak aih... penuh taik keras yang dah kering.. tambah lagi.. nak tak nak kena la buat.. saper lagi nak bersihkan kalau bukan aku..

Umah aku bawah skali.. blakang tuh macam ader branda.. ader lobang kecik yang boleh muat kan anak kucing ko celah tuh.. dia buat pot la.. memalam jer buat tempat berak.. penat aku.. nak p cari jaring nak kena pasang kat belakang tu hari nih juga..

p/s : p la jenjalan dulu ke blog kengkawan..

3 comments:

Anje a.k.a Mama_Aqish said...

dugaan...sabo je la

nadja said...

ngeh ngeh sabo gak la tapi tangan naik jge kengkadang dah hot sangat.. ehheh biasa la

nadja said...

ngeh ngeh sabo gak la tapi tangan naik jge kengkadang dah hot sangat.. ehheh biasa la