Thursday, January 18, 2007

My Wedding Day


Hari isnin yang penuh bersejarah bertarikh 1 januari 2007.. aku bangun pagi kul 7 ... huarrgghhhh mengantuk giler.. mana tak nyer tak leh tido.. lepak2 ... baru jer nak lelap mata hari dah naik.. nak kena mandi dah.. mak plak bagi mandi air bunga.. uhuhuh sejuk giler.. air bunga yang berembun sehari semalam.. dah selesai mandi.. naik atas terus pakai baju nikah.. sepupu aku adik nor tlg make up kan.. agak2 dlm sejam jge la kena mengeraskan otot muka hahaha.. tiba masa nak kena turun kebawah.. menggigil2 kesejukkan.. smua dah bersiap.. 6 biji kereta bertolak sekali tapi berpecah separuh kedewan separuh ke masjid.. sampai masjid aku nampak arin bakal suami aku baru kuar kereta tapi tergelak2.. mungkin tenang kan hati dia kot..(time tu bakal suami la blum jadi suami lagi.. :p) aku nih asyik menggigil jer... masuk dewan pun samer jge.. tak ubah2 mana tak nyer berdebar2, takut, segan smua ader... start dgn ceramah tok kadi.. sesudah tuh upacara akad nikah dijalankan.. 3 kali lafaz baru sah.. alhamdulillah... sedih dan gembira.. aku tak dpt menahan air mata aku.. mish u mama.. aku dan arin bersalaman dgn smua yang ada.. adik..?? hermm "kak jgn lupa aku jgn tak sayang aku lagi" kami dua beradik berpelukan.. sedih hanya allah yang tau.. wajah papa juga sedikit tersenyum mungkin teringatkan mama.. tapi apa pun aku tau mama tetap ada disitu walaupun kita tak dpt melihat dia.. skang dah sah aku menjadi isteri kepada azreen b ahmad.. baru leh ckp suami.. ehehhehe tapi aper pun thx to everybody yang sanggup bersusah payah utk aku meghabiskan smua kerja2 yang tertangguh and specially thx to mama.. even ur not around i know ull always be there when i need u.. :((


masing2 bergambar .. dha hbs smua kami smua etruskan perjalanan ke dewan.. utk menukar baju sanding.. sampai sana tgu pula mak andam yang blum sampai lagi.. ya allah.. arin lupa sarungkan cincin dgn rantai.. wakakakakak dlm bilik tu baru nak sarung.. tak per la aper2 pun dah terlepas.. masa persalinan dan sesi make up aku dah pun hbs.. tapi sakit hati sbb dia make up dgn kasar lepas tu kena plak pakai rambut palsu.. adoi hancur smua.. kasut plak besar cam size giant.. aku terpaksa jalan cam siput.. kepak kepung kepak kepung.. berdebar2 jantung aku.. time utk keluar menyanbut pengantin lelaki.. waaaaaaaaaaa takut nak nangis aku tak mo kluar.. tapi nak wat macam mana terpaksa kluar jge kan.. kepak kepung kepak kepung kompang masih lagi berbunyi.. sampai la ketempat persandingan.. terketar2 nak naik tangga dgn kain panjang kasut besar.. geram jer.. tapi terpaksa tersenyum.. :) thx to mummy sbb sudi jadi pengapit aku... agak dlm 1 jam ditempat persandingan, smua ahli keluarga dah pun menepung tawar, cuma mak jer yang tak leh naik atas.. sakit pinggang sbb masa awl2 tadi terjatuh kat depan pintu dewan.. cuma terseliuh sket.. tapi aper pun kami turun kebawah dan bergambar dgn mak jge.. sbb dari atas tadi aku tgk dia asyik menangis jer .. ya lah aku tau dia sedih.. tapi aku lagi sedih.. aku dah jadi isteri org dan aku jge dah ada tanggung jawap sendiri.. tapi mama tak sempat nak tgk aku bersanding di atas pelamen pilihan dia sendiri.. aku turutkan dan tunaikan aper yang mama ske..

tiba waktu mkn beradab.. dah duduk kena bgn balik sbb selepas membaca doa aku kena potong pulut kuning .. mak ckp itu hajat dari mama.. dia memang nak kan pulut kuning tu.. jadi aku buat smua utk mama.. walaupun mama tak der.. :) thx for everything mama.. tak berapa selera nak mkn dan lagi 1 duduk pulak kat depan cam tuh macam mana nak mkn.. smua org mata memandang ke satu arah jer.. terbantut aku nak mkn.. terpaksa la jamah sket2 jer.. kami pun terus bgn dan bersalaman dgn tetamu yang ader.. 1 hari tuh leteh sgt2 nak cepat balik jer.. aper pun aku terpaksa ikut arin balik ke rumah dia.. sementara tuh smua hadiah2 dimasuk kan dlm kereta.. dlm pukul 6 lebih dah selesai majlis kami pun terus balik.. selamat tinggal smua.. aku akan mula kan hidup baru tanpa susah kan org lain dan terpaksa berdikari belajar hidup berdua pula....

No comments: