Friday, April 09, 2010

Jalan-jalan cari makan..

Hari nih malam mula lah perjalnan ke penang menaiki lori.. ehhehe nak tau kenapa naik lori..??? sebab musabab nyer hah sebenarnya balik ke panang tuh ader keja sket.. nak bersihkan umah yang dah lama terbiar kat sana sebab ader orang nak datang tengok umah..

Syukur alhamdulillah harap orang tuh jadi la duduk situ ringan sket beban kat sini.. bawa lori ke sana sebenarnya nak hangkut barang yang masih lagi ader dalam umah tuh.. kan selalu aku cakap barang import dari penang hah nih la masa nyer nak bawa balik ke rumah aku yang semedang kosong jer nih.. hehehe

Lepas nih dah start la banyak keja aku kat umah nihh.. nak berkemas nyer lagi barang-barang tuh smua bukan setakat kain baju dan barang-barang lama.. tapi termasuk juga la benda yang aku tak der kat umah nih lagi.. dapur memasak yang siap skali dengan oven dia, mesin basuh penat tau hehari cuci baju ngan tangan.. naik kematu bontot aku duduk atas kerusi kecik sambil bermain dengan air, bengkak kaki.. ader 2 set katil, almari, pinggan mangkuk..

Hahahhah lepas nih kalau nak wat makan-makan tak der la nak cakap tak cukup perkakas... ehheeh smua nyer dah di import.. senang la sket hati aku neh.. tinggal nak tunggu azab nak kemas kat umah sana dan azab nak berkemas kat umah sini.. jangan aku pengsan sudah la..

Adik aku tak pernah nak peduli kan aku.. aku dah la 2 beradik jer.. aku ader ajak dia balik skali tolong menolong kemas skali ... mampos la aku kemas sensorang.. bengkok la.. katanya ader hal.. tak per la demi tak menyusahkan sesapa aku kemas la sendiri ngan anak aku..

Mungkin bapa mertua aku akan ikut sekali.. aku bab kemas tuh leh la bab nak mengangkat tuh mampos terburai perut aku kang.. hahahah jadi en.ayen aku n bapa mertua aku punya keja mengangkat jer.. tak kisah la aku memang dah biasa buat keja sendiri.. huhuhuh siapa lah aku ini untuk memintal buih yang memutih, menjadi permaidani seperti mana yang tertulis dalam novel cinta.. wah wah sempat lagi menyanyi.. heheheh

Sempat la kot aku nak berjalan-jalan sempena laki aku cuti 4 hari tuh.. heheh balik hari selasa agaknya.. hahah tak tau la mana nak p berjalan dah la penat mengemas.. p makan banyak-banyak sebelum bertolak balik ke KL idea yang bagus tuh.. ehhehe

1 comment:

Elyn said...

lagu apa tu?? kekekekek