Friday, April 09, 2010

Sehari bersama Tok Guru

Korang mesti tau saper tok guru yang aku maksudkan kan..?? hahhah nih la tok guru kat umah aku.. biasa la saper lagi kalau tak fitri.. nih la setiap hari keja dia.. hari nih aku bagi korang menjelajah aksi fitri seharian ..


Tengok tok guru punya keja.. orang naik jeep tu duduk tempat yang betul tapi dia duduk terbalik.. otak kalau dah banyak akal ni la keja nyer.. siap dok pomen kat depan tuh.. perosak harta benda..


Dengan muka tak bersalah, si tok guru nih la keja dia setiap pagi.. bangun awal-awal tak tau nak wat per.. kartun pun tak berapa nak tengok kecuali cerita upin dan ipin.. belasah secukupnya.. tauke kayu balak pun leh bankrup..



Tengah hari jalan-jalan cari makan.. perangai dalam kereta.. tak duduk diam berguling sini berguling sana.. suh papa dia siap buka lagu kuat-kuat ntah aper yang dia buat ... main sorok-sorok dalam kereta.. tak kan nak duduk diam semiinit..

Malam plak dah sudah mandi.. lepak la.. aper nak buat lagi.. ader sajer la keja dia memang seminit pun aku tak leh nak letak bontot merehat kan perut aku nih..


Dok main syiling masuk kan dalam gelas plastik yang dia paw makcik kedai belakang umah aku.. nasib la makcik tuh ok jer aper fitri minta smua kasi.. heehheh jangan makcik tuh tanggal suar kecik kasi fitri dah la.. hahaha

3 comments:

makcikrehan said...

wohooo ni buleh geng dgn mencah. bab merosak brg serah lah kat dia. basikal hadiah besday dia sudah hancuss okey!

gO mi NaM said...

jln mencari gosip..

Elyn said...

muahaha bukan mencah saje.... wafiq pun leh joint menjahanam kan reta!!