Wednesday, April 14, 2010

Toyol Orang Minyak

Korang mesti ingat kan aku cerita yang aku balik penang sempena nak mengemas umah lama aku nak bagi orang sewa tuh.. akhirnya dapat juga la aku load picture yang lembap nih.. heheh lama juga la aku tunggu nak wat benda alah nih.. berpeluh-peluh macam berkebun ngan anak aku.. hehehhe


Posing depan umah tok aku.. tengok la mana nak hilang gaya peace sejari dia tuh.. hahaha


Elok la dengan atok dia pun skali duduk cam tuh.. nih bapa mertua aku daaaa.. ikut skali tolong-tolong angkut barang..

Nih la nenek kesayangan aku ... dia lah tempat segalanya.. tapi aku tak banyak mengadu kat dia aku lebih rela senyap jer.. kesian dia banyak fikir pasal anak-anak.. tak sampai hati aku nak menambah kepeningan dia...

Tak nak aku kehilangan orang yang aku sayang buat kali kedua.. ooppsss aku nih cepat tui sedih la.. kita tukar cerita penang balik.. hahahah masa nih aku ngan nenek aku tengah siang aper yang patut nak masak lauk tengah hari.. huh air tangan nenek aku memang best.. lapo jer memangjang..

nih en.ayen aku sempat wat candid camera.. terkejut la orang tua tuh elok-elok kopek bawang leh melatah plak.. ehehhe


Nih atok aku.. walaupun atok aku nih ader sedikit kehanginan dia dengan aku.. tapi aku tak kisah.. aku hormat dia macam biasa.. aku dah lali dah sengan smua maki hamun dia kat aku dari dulu sampai skang.. tapi aku tetap sama..



Nih plak umi teh.. adik kepada arwah mak aku yang no3.. dia la yang kengkadang menjenguk nenek aku kalau ader kelapangan.. biasa la orang dah uzur mesti la kurang sihat slalu.. jadi umi teh nih la yang slalu tolong nenek aku.. sebelah umah jer tak jauh pun 10 tapak sampai la..

tak sempat aku nak amik gambar umah aku yang telah siap di kemas.. yang nih sempat la.. korang nampak tak aper yang ada kat atas tangga tuh... anak toyol ke orang minyak.. hahaha sebab aper dia cam tuh.. sebab dia pun tolong mengemas.. hahah


Gambar nih aku amik dekat sket.. kasi korang tatap puas-puas orang minyak aku neh.. aku pun tak tau cam ruper aper dah.. memang comot giler kalau tengok dekat-dekat.. nasib la yang kat leher tuh berkilat.. ader la ruper sket.. ehehhe



Dengan atok dia lagi.. samer dah color.. hehehehe



Sempat lagi main kejar-kejar kat bawah umah tuh sebelum balik ke umah nenek aku.. dah melekit-lekit.. biasa la orang keja dia pun aper lagi menyemak la..



nih last posing sebelum balik.. esok lusa dah tak datang dah ader kat KL.. selesai berkemas hari isnin petang tuh.. malam trus bertolak balik.. sedeh nya nak tinggal nenek aku dan umah tuh.. tapi aper boleh buat banyak benda nak diselesaikan..











2 comments:

Elyn said...

ya allah ko biar kan je anak ko main panas?? huhuh

nadja said...

heheeh tu bukan main panas la kak.. tu dah petang dah.. itu hitam sbb menolong aku mengemas.. rajin sangat namanyer.. heheh