Friday, May 21, 2010

Check up

Biasa la orang mengandung tetiap bulan nak kena p check up kan.. dah tuh semalam aku pun ikut la appointment aku macam biasa.. dengan mata rabak tido kui 3 lebih pagi tuh. dah kena bangun awal 6.30 dah kena siap-siap smua..

Mana tak nyer lambat sket jer mula la balik pun lambat.. nak la kena p tunggu sebelum klinik tuh dia buka.. tuh pun balik dalam kui 10.30 pagi.. boleh la asal kan pagi kan..

Dengan breakfast aper pun tak aku pun beratur amik nombor.. dapat no 19.. siap timbang.. berat aku turun dari bulan lepas.. darah pun tak cukup.. warna darah pun kurang.. adoi mak aper lagi bersiap sedia untuk dimaki.. klinik kerajaan.. opppssss sory skang bukan kerajaan lagi.. klinik kementerian kesihatan.. bukan lagi under DBKL

Maaf yer dah tukar.. biasa la bab maki orang nih memang la serah jer kat nurse-nurse cam tuh.. aku bukan aper pegi klinik under kementerian tuh senang esok-esok mana tau emergency terus masuk sepital kerajaan tak der la banyak problem.. cuma buat cukup syarat jer.. tapi aku tetap juga pergi ke klinik swasta.. Klinik Kita.. memang layanan best...

Belum aku sempat di tanya aper pun " kenapa berat turun..?? kenapa darah tak cukup..?? awak tak makan ker..?? " bertubi-tubi soklan aku kena jawap.. buat muka bodo jer la.. kang dapat tau dek laki aku lagi kecoh kan.. aku terpaksa buat ujian kandungan darah buat kali kedua.. dia nak pasti kan darah aku memenuhi kepekatan yang lebih tak nak kurang...

Ader lagi kes.. tengah orang smua dok check up.. ader plak orang yang kurang siuman masuk ke klinik tuh sambil isap rokok terus ke tandas perempuan.. aku tengok jer.. tapi kat dalam klinik tuh ader salah seorang suami kepada patient tuh anggota polis.. jadi dia pun suruh la orang tuh keluar.. tanpa melawan orang kurang siuman tuh pun keluar..

Tapi kan orang yang menghalau tuh tak patut la.. ader ker dia pukul tengah belakang orang kurang siuman tuh sampai 3-4 kali.. tapi aku tengok orang kurang siuman tuh tak melawan.. kesian pulak kan.. sambil berlalu nak keluar ke pintu klinik orang kurang siuman tuh boleh cakap "alhamdulillah" .. sedih tui la aku masa tuh..

Walau pun dia ader kekurangan tapi kita yang tak kurang nih patut nyer guna kan akal bukan kekerasan kan.. mungkin dia tak dapat melawan.. tapi dengan dia bersyukur pada tuhan orang yang ader akal tuh mungkin akan mendapat balasan.. aku sendiri tak percaya orang kurang siuman tuh boleh keluarkan ayat "alhamdulillah" bila dia dalam kesusahan.. renungkan lah..

2 comments:

Elyn Sani said...

ish main pukul je ke?? dh la bini pregnant buat kasar kat org.... kang kene kat die baru tau...

nadja said...

tu la pasal.. tak beringat..