Thursday, May 27, 2010

Darah..??

Iklan jap dah lama aku tak tepek gambar kan..




Sebenarnya aku nak tanya korang.. korang takut darah tak..?? aku..?? tak rasa takut langsung dengan darah.. tapi kan kenapa eh ada yang sampai leh pengsan tengok darah..?? tak paham aku.. pelik juga.. sebab bau dia ker atau sebab lain..




Ni la aku nak citer pasal darah.. 2 hari aku tak berblog kan mesti la ader sebab kan.. hari selasa pagi.. sebenarnya en.ayen aku terlambat g keja.. jadi terus la tak g keja.. sambung tido balik.. elok dia bangun jer dari tido.. mula sakit gigi, tapi bukan kat tempat selalu.. kat tempat lain plak..


Pening kepala menjadi-jadi.. sampai tak boleh bangun.. aper lagi.. aku pujuk punya pujuk g juga ke klinik swasta.. tak cakap banyak.. kesudahan nyer cabut la gigi yang sakit tadi .. Lega lah satu bab.. tapi kesan bius tadi masih ada..


Dengan tak makan dari pagi.. membawa ke sakit gigi sampai lah cabut gigi lagi lah tak boleh makan kan.. Dengan segera aku pun p cari bubur McD itu yang paling cepat dan senang nak telan.. selesai satu bab..
Dari umah mak mertua aku.. ke rumah aku plak.. satu hari dari cabut gigi tadi darah masih tak berhenti.. yang lain mampu tengok jer aku yang melayan laki aku.. segala darah yang keluar aku yang tadahkan dalam tong dan aku yang lap.. yang lain smua dah lari dah..
Jadi aku nih leh la jadi nurse kan.. heheh kesian plak aku tengok tak bermaya.. dia asyik cakap lapar jer.. tapi nak makan memang lah tak boleh.. setakat minum milo bukan la kenyang sangat kan..
sepanjang malam aku berjaga.. kapas yang masih dalam mulut penuh dengan darah.. aper lagi kalau dibuang kapas tuh.. aku punya tugas sambil jaga anak kali nih aku kena betul-betul jaga laki aku kan..
Sampai ke esokkan hari nya masih lagi tak henti.. yang si laki aku nih sebok nak p keja.. dengan lembik nya.. aku cakap tak payah kang tak pasal pengsan tengah bawa moto.. aku ajak balik g klinik yang sama.. minta M.C dan minta doktor tu cuci darah beku yang masih lagi ada pada bahagian gusi..
Alhamdulillah dah selesai darah pun kurang.. kepenatan aku masih belum berehat lagi..jadi semalam dia memang betul-betul lapar.. menu yang sama.. bubur McD.. malam dia minta roti sebab masih lapar tapi tak boleh makan.. aku jer yang menyumbat.. hahaha
Hari nih dah tak pakai kapas lagi.. tapi menu nya bubur nasi yang aku buat seperiuk.. untuk laki aku anak aku dan aku pun boleh makan sekali.. tapi payah nak masak banyak menu.. bubur ayam, telur masin dan ikan bilis goreng cili padi.. dah cukup terangakat.. makan panas-panas memang best..
Eh esok pada korang yang bekerja.. cuti kan.. best la lepak kat umah kan.. selamat bercuti ya.. nak p jenjalan menjelajah blog kengkawan..


3 comments:

isabelle said...

hi nadja...
akak x takut darah. to me it's a part of ourselves kan?
btw, i am gonna change my blog address to very soon. will let u know the new one.
xnak announce kat blog sebab nak elak certain silent readers tau.hehe

Elyn said...

aku mmg takut darah. aritu edward ajak masuk OT tgk case knee. perghh aku ckp time kasih je la kang aku pengsan dlm tu tak pasal je. aku dh tgk dierang buat kat sawbone pun cukupla. drill bersepah2 kang darah geli weiiiii ekekekek

nadja said...

isabelle : btul tuh kak memang part of our body.. heheeh ok sayer tunggu jangan lupa bagitau eh..

Elyn : kak lyn ko belasah jer la masuk.. baru leh dapat tengok real operation.. cam best jer.. eheheh