Friday, March 19, 2010

Bertekak..

Hari nih maaf lah yer.. aku tak der mood sangat nak wat entry bergambar..
Dah la perut lapar nih.. berkeroncong tak habis.. en. ayen pun tak reti balik dari keja lagi.. mesti melepak.. nasib baik la fitri tido.. sempat juga la aku wat satu entry nih..

Semalam.. aku nak cerita pasal semalam.. malam tadi aku teringin sangat nak makan pizza baru chunky loaded tuh.. jadi kami bertiga beranak keluar rumah nak p beli pizza take away.. makan kat umah lagi best boleh lepak..

Jadi dah keluar rumah tuh.. en.ayen nih pun nak singgah la kerumah emak nyer (MIL aku la) hermm seperti yang aku jangkakan adik lelaki en.ayen aku nih ader kat umah dia.. dah sekian lama aku menyimpan kemarahan..

Ader la benda yang tak patut aku sebut kat sini yang dia buat (benda buruk yang dia bawa masuk ke dalam umah aku ).. selama 2 minggu aku mendiamkan diri jer.. semalam dah sampai ke umah MIL aku.. aku pun bercerita la secara lawak-lawak.. tak der la kasar mana pun .. sampai kan mak dia yang mendengar pun jadi marah dengan perangai nyer itu..

Bertekak agak lama juga la dan dia pun tak mengaku kesalahan.. yang en.ayen aku nih biasa la dia back-up adik dia la.. jadi aku pun marah la dia balik terus dia tak bercakap sepatah pun..
Aku bukan aper kalau kau nak buat aper benda buruk sekalipun jangan bagi aku nampak.. itu sajer kata-kata terakhir aku..

Tapi aku masa bertekak tuh menggigil juga la.. macam nak angkat tangan pun adaer.. tapi aku banyak bersabar dan lepas aku tersedar tuh aku pun diam jer.. malas nak cakap aper lagi..
Lebih elok aku p makan lagi bagus.. perut pun kenyang..

Kalau dia tak nak bertegur aku pun aku tak kisah.. bukan penting sangat pun .. janji benda buruk ko jangan bawa datang kat umah aku dah la.. janji aku dah puas aku dah luahkan kemarahan aku yang dah sememangnya dah tak der masa nak berlembut lembai..

2 comments:

Elyn said...

bagus la ko dh ckp kat mak ko tu!! biar die paham.......

senioritasara said...

weeeeeeeeee..........marahnyaaaa......nadja, nnti bg email nadja kt email i ok...senioritasara@gmail.com.thanks dear