Thursday, March 25, 2010

Episod sunyi

Kengkawan hari nih bermulalah episod kesunyian saya.. heehe macam nak buat novel plak..
Tak der la sampai nak promote novel kat sini.. cuma nak bercerita..
Bermula hari nih selama 2 minggu aku n fitri tingal berdua jer dari pagi sampai malam sebab en.ayen aku g khusus selama 2 minggu..

Sunyi la tak der orang nak bergaduh.. heheeh selalunya time nih dia dah balik berebut laptop nih ngan aku.. jadi buat masa hari nih boleh la aku guna tapi samer jge la kalau dah fitri namanyer buat aper pun tak senang kan.. hehehe

So hari nih plan aku jap g cuci kain dulu sekali dengan mandi then tengah hari biasa la nasi bungkus jer.. biasa la umah blum cukup perkakas.. (dapur dari umah lama kat penang blum sempat nak terbang lagi hehe) lepas nak mengisi perut biasa la tido kan si fitri.. itu pun kalau dia tido.. mengadap tv jap..

Petang cari jajan nak kunyah depan tv.. heheh sesambil tuh tunggu en.ayen balik dari khusus.. lepas dia balik keja aku plak nak kena p bank in sewa umah ..(en.ayen tak ske buat benda remeh temeh..) jadi yang slalunyer penat tu aku lah..

Malam aku nak berangan jap aper aku nak buat dengan rumah kat penang tuh.. mak aku dah 4 taun meninggal tapi umah tu kosong jer sunyi.. semak bersepah habuk semuanyer.. idea aku n en.ayen nak bagi sewa jer umah tuh.. bayangkan buka harga RM450 itu pun bayar bank jer tak der untung langsung.. itu pun dorang kata mahal.. berapa yang aku nak letak.. rugi la aku kalau murah nak kena tambah plak tuk bayar bank..

Korang adaer idea tak aper nak buat.. nak jual sayang plak.. itu lah umah masa susah payah dulu n masa arwah mak aku ader dia memang ske lepak kat umah jer.. skang nih sunyi jer..

3 comments:

CRAZYBEAUTIFUL88 said...

jangan dijual dik, tu ajelah peninggalan mak adik, sayang sangat, bagi sewa pun sayang, takut barang kat dalam rosak, cara dier balik selalu, biar rumah tu tak buruk

Elyn said...

seeloknyer ko bagi sewa je. eh bapak ko duk mana sekarang??

gO mi NaM said...

hai tuan tanah