Monday, June 21, 2010

Cerita seram..??


Ahad yang lepas kami sekeluarga ader la pergi ke pasar malam.. biasa la nak isi perut.. aper lagi.. time tuh belum lagi masuk waktu maghrib.. nak nak pulak hari tuh laki aku bawa lori..


Dah habis membeli dan membelah.. tiba time untuk start enjin dan angkat kaki balik umah la.. tetiba jer lori plak tak boleh start.. ader la juga sejam duk tersadai kami kat tepi jalan sambil en.ayen dan ayah nya repair aper yang patut..


Dalam kampung biasa la .. parking smua kat celah tepi-tepi hutan.. nak buat macam mana ..?? bertenggek la kat tepi batu.. azan pun berkumandang.. ceh macam buat novel plak aku..


Elok la dengan anak aku yang sememangnya tak leh duk senyap.. korang pun tau kan.. dia nak makan jagung.. aku pun sumbat kan dia jagung rebus.. smua dia nak buat sendiri.. kat tempat batu yang kami duduk tuh ader longkang besar.. dan tak ramai plak orang lalu lalang..


Elok habis jer dia makan jagung.. mata, kaki, tangan dia mula la nak merayap.. tapi aku tak lepas.. kampung orang kita pun tak tau banyak benda.. elok jer anak aku berpaling ke belakang..,, "mama.. kawan sampai..."


Aku pun tak lepas pandang ke belakang.. tak der orang plak lalu kat situ lagi-lagi budak mana nak jenjalan sorang kan.. aku tanya dia.." mana ader kawan abang..??" "nih mama apak ker..??" apak tu pelat dia.. yang sebetulnya dia tanya aku balik tak nampak ker..


Aku mula naik bulu roma.. aku cakap kat anak aku.." biarlah kawan tuh sampai.. abang duk ngan mama eh.." " tak nak, nak tut kawan.." aku pun aper lagi.. dukung anak aku terus duduk sebelah laki aku dan amik lampu suluh..


Aku tak kisah sangat.. jangan ader yang kacau dah la.. bila dah ader lampu suluh tak der la aku risau tetiba anak aku p ikut kawan dia tuh.. dalam 10minit aku layan anak aku.. aku tanya dia balik.. " kawan abang mana..??" "dah alik dah.." lega aku dengar..


Nak buat macam mana kan.. time tuh la masuk kampung orang.. time tu juga la lori tuh tak boleh start.. elok anak aku cakap kawan dia dah balik.. lori pun dah boleh start.. aper lagi jalan la .. nak tunggu kang tayar plak puncit mampos..

4 comments:

Elyn Sani said...

kat kg mana ko pi??

nadja said...

kat gombak.. ntah aper nama ntah..

Ili said...

huh seram. kalau bkk youtube ade satu story psl satu family ni bwk ank die g lawat makam wali mane ntah. then suddenly anak die ckp, nape pakcik tu dok atas kubur die" nape pakcik tu janggut die panjang..seraaam.

nadja said...

lli : huih tu pun seram juga tuh..