Thursday, August 12, 2010

Ragam anak-anak

Dah pun masuk 2 minggu = 14 hari aku berpantang.. pejam celik pejam celik kejap jer rasa kan.. Aku apa lagi pantang tak macam orang berpantang.. lari kesini sana.. tambah pula skang nih bulan puasa.. En.ayen aku berniaga.. kesian dia tak dapat aku tolong dia tahun nih.. dan kesian juga dengan aku tak der saper yang nak jaga aku masa berpantang nih.. dedua anak aku pantang sendiri.. ini lah nasib hidup aku yang dah pun tertulis..

Eh aku rasa masih belum terlambat nak ucap kan SELAMAT BERPUASA DIBULAN RAMADHAN..

Sambung balik cerita aku tadi.. yang si abang tak boleh tengok si adik menangis, asal menangis jer nak menyusu la kan.. dia lagi cepat dari aku.. walaupun aku letak si adik dalam baby cot, asal berbunyi jer dia yang panjat.. seram sejuk aku.. tapi kalau letak kat tilam memang 24jam aku nak kena ader jer.. pantang lepa..

kepala adiknya di urut, tangan kaki dipulas.. kulit bibir dicabut.. dibalingnya kasut kat kepala baby kecik.. hai itu kalau tak tengok sesaat jer.. dia dah siap dengan idea kat kepala otak dia.. macam Denice the manace.. gatal tangan.. kalau adiknya tengah menyusu, lagi lah si abang nya tak duduk diam.. memanjat, lompat atas katil, semak-sepahkan rumah, main pinggan mangkuk, simbah air kat lantai..

Hai pening kepala aku.. tapi apa nak buat kan dah nama pun anak kan.. jadi nak tak nak aku kena la jaga kedua-dua skali.. sayang pun dedua skali.. tapi kengkadang menyirap juga la darah aku.. geram sangat dengan perangai si abang.. aku cuma mampu buat apa yang termampu untuk jadi mama yang terbaik pada anak-anak aku..

5 comments:

Sricahaya said...

tak pe nadja,dugaan tu..kena byk2 bersabar..si abang bt perangai tu sbb nak kan perhatian dari kita,kita asyik ngan bby je kan..sbb tula cam2 perangai dia bt, supaya kita alihkan perhatian kita ke dia..jgn marahkan dia, nasihatkan dia..kena byk kali nasihatkan dia, kecik2 senang sikit kalau kita nasihatkan dia..kalau dah besar payah sikit...hihihi

Tahniah ye dapat bby boy..dua2 boy..saya dua2 girl..girl pun lasak cam boy gak perangai dia.. :)

MR said...

jgn berkejar-kejar sgt. kesihatan kena jaga gak tu. rilek2 dah la.. buat mana yg terlarat jer. nanti at least dah sebulan, dah kuat sikit... barulah pikir hok yang tak dan nk buat tu.

takpalah pantang sendiri pon.. independent namanya kan? barula leh jadi super mommy. hehehe...

take care ya!

GENGMAMA SHOPPE said...

selamat berpantang..comeinya baby tu...



salam..promosi baju kurung,jubah,blouse raya dgn harga runtuh!!jgn lepaskan peluang!!!jom tgk!!!

Unknown said...

dugaannn....drg jugak yg bawa kebahagiaan!

nadja said...

Sricahaya : mekaseh..

MR : hai kan best dpt rilek2.. tapi tak dpt pun.. dh nak patah pinggang dh nih..

gengmama shoppe : mekaseh yer..

Senorita : memang dorg lah kebahagiaan..